Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Fredrik Tillander 11 maj, 15:55
Se detta inte som kritik utan mer att jag inte har koll på vad som hänt i föreningen senaste 3åren. Vad är det man gör annorlunda idag som man inte gjort senaste 30åren då statistiken säger att många slutar vid 11års ålder och 16år ålder? Hur ser den röda tråden ut i föreningen från 7års ålder och upp till A-laget?
Frida Stein ödén 12 maj, 09:16
Tack för en viktig och relevant fråga Fredrik. Det är helt riktigt att många föreningar historiskt tappat spelare i både 11–12-årsåldern och senare i tonåren, så det här är något vi behöver arbeta aktivt och långsiktigt med.
Det finns inte en enskild lösning, utan det handlar om flera delar som tillsammans bygger en starkare och mer hållbar förening över tid.
Det vi arbetar med idag är bland annat:
• att skapa en tydligare långsiktig riktning för hela föreningen, från barnfotboll till seniorverksamhet
• att stärka organisationen både på kansliet men också runt lagen så att ledare och tränare får bättre stöd och förutsättningar
• att utveckla en gemensam värdegrund och en tydligare “röd tråd” i hur vi bedriver verksamheten
• att arbeta mer strukturerat utifrån Svenska Fotbollförbundets riktlinjer kring spelarutbildning, trygg idrott och hållbar utveckling
• att utveckla dialogen mellan ungdoms-, junior- och seniorverksamhet för att skapa bättre övergångar över tid
Vi är också ödmjuka inför att detta är ett arbete som tar tid. Kultur, struktur och långsiktig utveckling byggs inte på en säsong :-), men jag hoppas att det jobbet som föreningen idag arbetar med, kommer bli mer samlat och med större tydlighet kring både vision, ansvar, delaktighet och uppföljning.
En viktig del framåt blir också att fortsätta involvera ledare, spelare och föräldrar i utvecklingen av föreningen. Det är tillsammans vi skapar en miljö där fler barn och ungdomar både börjar och väljer att stanna kvar längre inom fotbollen och IFK Östersund.
Och Fredrik, varmt välkommen åter till IFK Östersund :-)! Hoppas vi ses vid fotbollsplanen snart! /Frida