Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
2 apr, 10:47 0 kommentarer
Vi vill börja med att dela en riktigt glad nyhet: trots ett tufft år avslutar vi 2025 med ett positivt resultat på +482 000 kr! Det innebär att vårt egna kapital går från -672 000 kr till -187 000 kr, vilket visar att vi tagit kontroll över ekonomin och lagt grunden för en starkare förening framåt. Som många av er redan förstår så behöver det egna kapitalet vara positivt, vilket vi fortsatt jobbar på.
2025 har varit ett år med flera utmaningar. Under hösten stod det klart att föreningen befann sig i en akut ekonomisk situation, där likvida medel saknades och löpande fakturor inte kunde betalas. Tack vare stöd från Östersunds kommun och RF-SISU kunde vi undvika det värsta och fortsätta driva vår verksamhet.
Vårt fokus under året har varit att ta kontroll över ekonomin, stärka organisationen och förbättra våra interna rutiner. Genom detta arbete har vi lagt grunden för en mer stabil och hållbar förening.
På årsmötet gjordes några justeringar i styrelsen: Ludvig Sundström blir suppleant istället för ledamot på grund av tidsbrist, men vi är glada att han fortsätter engagera sig för föreningen framåt. Styrelsen stärks upp med ett nytt namn: Johan Tegnhed. Jag, Frida Stein Ödén, fick förtroendet att fortsätta som ordförande ytterligare ett år, vilket jag är mycket tacksam för, och jag kommer göra mitt bästa för att fortsätta skapa struktur och kontroll. Pär Jacobsson är vice ordförande och Tobias Classon och Christina Storm Wiklander fortsätter. Suppleanter är Crister Jaarnek, Lotta Bergstrand och Anna Berkestedt Jonsson. Detta innebär att samtlig i styrelsen från 2025 fortsätter ytterligare ett år till.
Detta gör att vi nu har en komplett styrelse 2026, som kommer att fokusera på tre viktiga områden:
Vi vill rikta ett stort tack till alla spelare, ledare, föräldrar och medlemmar. Ert engagemang, tålamod och stöd har varit avgörande för att vi lyckats vända året och skapa en stabil grund. Tillsammans fortsätter vi nu framåt mot 2026 med målet att stärka föreningen ytterligare och bygga ett positivt eget kapital.
Vi stannar inte upp – vi fortsätter framåt, tillsammans!
Jag och Per, vice ordförande, vill gärna bjuda in till ett öppet samtal Under nedanstående tider finns vi på kansliet för att träffa dig/er som har frågor eller funderingar kring föreningen, oavsett om det gäller ekonomi, organisation eller annat som är viktigt för dig.
Alla är varmt välkomna! För att vi ska kunna ta emot er på bästa sätt får ni gärna anmäla er till kansliet i förväg.
Datum och tider:
📅 22 april kl. 17:00–18:00
📅 28 april kl. 18:00–19:00
Vi kommer även finnas på plats under ledarträffen, prata gärna med oss där också!
Varmt välkommen!
Önskar er alla en Glad Påsk! Frida Stein Ödén , Ordförande IFK Östersund
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer