Tidsbokning Tallvallen
Bokningsinfo och regler
Tallvallen är en naturgräsplan.
- Det finns inga omklädningsrum.
- Enkel toa-vagn finns.
- Säsongen sträcker sig mellan 25 maj –30 september. (Säsongen kan förändras beroende på planens skick och rådande väderlek).
- Tallvallen kommer hållas låst när ingen verksamhet bedrivs. Nyckel kan kvitteras ut på kansliet. Efter avslutad träning om det inte finns lag kvar som tränar så ska dörren låsas av den ledare som går sist.
- Antal Mål. Det finns fn. 2st 11-manna, 2st 9-manna , 2st 7-manna och 6st 5-manna mål att använda.
Träningar:
- Vi delar planen på 3 lag. Detta betyder att man har mitt delen var tredje träning om ingen annan ök mellan lagen som tränar. Viktigt är att för att spara gräset att vi inte alltid tränar med målen som på match för att fördela nyttjandet av gräset jämt så inte vissa delar blir mer sliten än andra.
ALLA LAG SKA EFTER AVSLUTAD TRÄNING ELLER MATCH DRA AV MÅLEN FRÅN PLANEN. (Utanför kritad spelyta och låt de stå på hjulen. Då är det lättare för de som klipper och vi slipper spontanfotboll på redan slitna ytor. )
- Lär varandra och spelarna att trampa tillbaka torv som lossnat och fixa ojämnheter, så har vi fina planer under hela säsongen.
- Vid spel med mål, variera på vilken ledd ni spelar så inte målen alltid står på samma ställen. De mest slitna ytorna är vid mittpunkten och vid målen.
- Ska ni köra sprinter, vändningar mm så gör det gärna utanför planen där det finns rätt gott om plats.
Matcher:
förläggs i första hand tisdag, torsdag, lördag och Söndagar. (Vi kan spela 2st 5v5 mått: 30x20m och 2st 7v7 Mått: 55x35 samtidigt eller 1st 9v9 Mått: 72x55m som det är kritat nu ).
- Dra undan målen efter matchen så de inte står kvar på samma ställe som under matchen.
- Gå med spelarna och lägg tillbaka torv, laga planen.
- Ingen publik inne på planytan dvs. föräldrar, syskon, släkt och kompisar står utanför sidolinjerna på 5v5 och 7v7 planerna.
- Dra undan målen efter matchen så de inte står kvar på samma ställe som under matchen
- Kiosken för fika försäljning bokas på kansliet.
- Avbokning av bokad tid skall ske till IFK Östersund 063-128528 eller kansliet@ifkostersund.se senast 1 dag innan bokningen gäller.
Arrangemang och cuper lagens ordinarie verksamhetstider kan bli avbokade vid större arrangemang, cuper och turneringar (Ex. Storsjöcupen).
I de fall IFK Östersund, på grund av omständigheter som IFK Östersund inte råder över, inte kan hyra ut anläggningen under avtalad tid bortfaller IFK Östersunds åtaganden i sin helhet. Detta innebär bland annat att hyrestagaren inte har rätt att rikta något ersättningsanspråk mot IFK Östersund. Exempel på omständigheter som IFK Östersund inte råder över är skadegörelse, väderförhållanden som orsakar exempelvis uttorkade eller vattenskadade gräsplaner.
Hur bokar jag?
För träning?
För match?
IFK Östersunds egna ungdomslag har förtur på tider för match och träning.
Se under "Boka/Sök ledig tid" vad som finns och hör av er till kansliet.
Tiden är inte bokad förrän ni fått bokningsbekräftelse via mail.
Dags för sammandrag/matcher på Tallvallen!
Vad gäller? Tips och Råd?
- Boka plan?
På vår hemsida kan ni se hur det är bokat.
Bokning sker genom att skaffa/registrera sig i Boka så ni kan göra bokningsförfrågan som vi godkänner från kansliet om det är ledigt eller kontakta oss via mail eller telefon.
- Nycklar?
Till den vita boden är det samma nyckel som till entre dörren.
Till kiosken så behöver en nyckel kvitteras ut på kansliet.
Viktigt att tänka på!
det kan vara fler matcher samtidigt (det går att spela 3st 5v5 matcher och 2st 7v7 matcher samtidigt) att man bokar kiosken samtidigt som planen. Först att boka har tillgång till kiosken.
Överlämnas kiosken till annat lag samma dag så är det den som har använt kiosken sist som har ansvar att se till att allting är klart för ny användning redan nästa dag.
Vid Inbjudan till era motståndare:
När ni bjuder in era motståndare så glöm inte bort att informera om vart man kan parkera. (Se information på hemsidan). Det får inte bli så att bilar parkerar utanför entren eller efter bussgatan!
Tips!
Vid många matcher och lag se till att ha en utsedd till att ha koll på parkeringen och en som är matchvärd som hälsar laget/lagen och domaren välkommen och visar vart allt finns.
Kiosken?
- Vad finns det för utrustning att låna och använda i kiosken?
Termosar, kaffebryggare, vattenkokare, korveri(koka korv i), kyl och frys, smörgåsjärn,tänger,
Efter användning så ska använd utrustning diskas/sköljas ur.
Även kiosken städas ur efter nyttjande.
Priser, prisskyltar mm.
Ni sätter priser och gör skyltar själv. Vill ni ha hjälp med utskrifter och råd så kan kansliet hjälpa till men var ute i god tid.
- Vatten?
Vattenkranen öppnas med vredet som finns inne i den vita boden.(Hänger till vänster innan för dörren).
Ni ser vattenposten på väg ner till den mindre planen nedanför nätet.
Efter avslutad match/sammandrag så stänger man av vattnet.
- El?
El finns endast genom att använda elverket.
(Bruksanvisning finns på elverket).
Elverket tankas med alkylatbensin för 4-taktsmotorer.
Elverket ska rullas ut och får ej användas inne i kiosken!
Förlängningssladdar hänger på väggen.
Efter avslutad användning ska elverket tillbaka in i kiosken.
- Tält?
Det finns några tält i den vita boden att låna.
Viktigt att plocka ner dessa när dagen är slut.
Har det regnat så att tältdukar är torra, försök att torka så gott det går inne i boden eller ute och se till att packa ner allt i resp. case så fort det är torrt.
- Grillning?
Det finns 2st grillar en större dubbel och en mindre. Dessa förvaras i den vita boden.
Efter avslutad grillning när grillen blivit kall så ska askan tömmas ur lådorna(Är askan kall så kan den slängas på brännbart). och grillen ställas tillbaka in i boden.
- Toaletten?
Nyckel till toaletten finns i låsboxen på kiosken. Kod 1906.
Efter avslutad match/sammandrag så låses den.
Under tiden som det är matcher/sammandrag så ansvarar laget för att se till att toa ser bra ut och att det finns papper, vatten och tvål för handtvätt. Mer toapapper och påsar finns i kiosken.
Är det många matcher så se till att det finns någon som kollar av toaletten.
Föreningen städar toaletten 1gg./vecka och på fredagar.
- Städutrustning?
Det finns städutrustning inne i kiosken.
- Sopor?
Det finns 3st stora blå tunnor.
Brännbart-Plast-Papp
Dessa töms efter behov vet ni att dom blivit full meddela kansliet det.
VI LÄMNAR INGA MATRESTER UTAN DET FÅR NI TA HEM TILL ER KOMPOST!!!!!
Det finns 2st papperskorgar( 1 på varsin långsida av planen) och 1 på kiosken, se till att dom inte är överfulla efter avslutad match/sammandrag. Påsar för att byta finns inne i kiosken samt handtag för att öppna dom.
Efter avslutad match/sammandrag där fika försäljning har pågått. Gå runt planen och kolla att det inte finns skräp kvar på planen eller vid sidan. Se till att målen är avdragen från planen(utanför kritad yta).
Dubbelkolla att allt är låst och att vattnet är avstängt innan ni går hem!
Tänk på att om ni vill ha hjälp och stöd av kansliet att ni har framförhållning.