Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Bingolotter till uppesittaren!
7 okt
Träningshelg för tjejer 26-27/10 (Full)
4 okt
IFKs herrlag söker lagledare
30 sep
Bingolotter till uppesittarkvällen
28 okt, 17:37 0 kommentarer
Varje år säljer alla lag i IFK bingolotter till att uppesittarkvällen. Vi behöver någon som ansvarar för den försäljningen. Vem tar på sig det?
Vi får provision till lagkassan/såld lott samtidigt som vi bidrar till en viktig intäkt till klubben. De äldre lagen har ett säljmål på 20 lotter/spelare, vi säljer så mycket vi kan. Man kan sälja enkellotter, dubbel/trippel lotter och kalendrar.
Bingolotterna finns att hämta från måndag 4/11 på kansliet av den som är ansvarig. Den som tar på sig ansvaret hör av sig till Roffe på kansliet. rolf.eijvergard@ifkostersund.se
Utlämningsdagar och tider : Måndag 9-12,13-16 Tisdag 17-19:00, Onsdag 9-12,13-16 och Torsdag 9-12,13-16. Funkar inte dessa tider så hör av er till kansliet så hittar vi en lösning.
Sista dag att redovisa och betala sålda lotter och lämna ev. returer: 18 December.
Efter detta datum om inget annat är ÖK så beräknas lotterna som sålda.
Detta är en mycket viktig insats för föreningen.
Bingoförsäljningen är en viktig intäkt som säkerställer att vi fortsatt kan erbjuda en stark fotbollsverksamhet då det inte räcker med egenavgifter(Träningsavgifter), sponsorer och LOK stöd för den verksamhet vi bedriver för barn och ungdomar.
Givetvis får laget provision som tidigare år på det som man säljer.
Säljmål per lag:
Vi hoppas, att alla lag kan sälja 20 lotter i snitt per spelare(Vi fördelar en bunt som är 20st lotter per spelare i laget). Förra året 2023 så sålde alla lagen i snitt 22 lotter per spelare i lagen!( då räknar vi endast enkel lotter men många lag sålde dubbellotter och julkalendrar så snittet med dubbellotterna var högre per spelare).
Välkommen på sommaravslutning med aktiviteter
25 sep, 18:09 0 kommentarer
Hej!
På onsdag den 2 oktober kör vi fotbollsavslutning inför uppehållet, på träningstiden. Vi samlas kl. 17:00 vid grillplatsen på Remonthagen (sök “grillplats Remonthagen” på Google Maps). Vi kommer att ha lite lekar och prata om vår värdegrund. Vi bjuder barnen på grillkorv och dryck.
Eventuella allergier eller specialkost meddelas till: elisabethjuudas@hotmail.com senast måndag den 30/9.
Kläder efter väder! Anmälan sker i appen senast 30/9.
Väl mött!
Kamratcupen på Söndag
5 sep, 13:54 0 kommentarer
På söndag anordnar och spelar vi Kamratcupen, 3 vs 3 på Tallvallen. Så kul att så många vill vara med!
Vi kommer att ha med 4 lag, som vardera spelar tre matcher.
- Samling på Tallvallen, ombytta, 9:30
- Ta med skor, benskydd, strumpor, shorts och vattenflaska. Ni som har matchtröja sen innan tar med denna!
- Speltiden kommer att vara 4 perioder x 3minuter. Byten görs företrädelsevis under pauserna (2 min). Matcherna kommer spelas med sarg.
- Första matchen startar kl 10:00 och sista matchen är klar ca 14:50, se spelschemat nedan.
- Det kommer finnas hamburgare och fikaförsäljning på plats.
Lagindelning:
IFK Östersund P2017 Vit 1 - Ledare: Nisse / Sara
Theo, Gordon, Olle, Soham, Moltas, Milo
IFK Östersund P2017 Vit 2 - Ledare: Rikard
Henning, Edvin, Stellan, Marcus, Oliver, Hugo
IFK Östersund P2017 Vit 3 - Ledare: Martin / Elin
Eric, Julius, Mohammad, August, Pelle, Oskar, Timiya
IFK Östersund P2017 Vit 4 - Ledare: Pierre / Kristoffer
Frode, Leo, Matheo, Milton, Nils, Tage, Bob-Oliver
Spelschema (justeringar kan ske) :
Tid | Plan 1 | Plan 2 | Plan 3 | Plan 4 |
10:00-10:18 | Åre SLK F2017 Röd - Frösö IF F2017 Svart | IFK Ösd F2017 2 - Åre SLK F2017 Svart | IFK Ösd P2017 Vit 3 - Bergs ik P2017 | IFK Ösd P2017 Vit 1 - Frösö IF P2017 3 |
10:30-10:48 | IFK Ösd F2017 1 - Frösö IF F2017 | Åre SLK P2017 Vit - ÖFK F/P 6 | IFK Ösd P2017 Vit 2 - Bergs ik P2017 | Frösö IF P2017 1 - Åre SLK P2017 Svart |
11:00-11:18 | IFK Ösd F2017 3 - Åre SLK F2017 Röd | IFK Ösd F2017 2 - Frösö IF F2017 Svart | IFK Ösd P2017 Vit 3 - Åre SLK P2017 Röd | IFK Ösd P2017 Vit 4 - Bräcke SK P2017/18 |
11:30-11:48 | Åre SLK F2017 Svart - IFK Ösd F2017 1 | Frösö IF P2017 2 - IFK Ösd P2017 Röd 1 | IFK Ösd P2017 Röd 3 - Frösö IF P2017 3 | IFK Ösd P2017 Vit 1 - Frösö IF P2017 1 |
12:00-12:18 | IFK Ösd F2017 3 - Frösö IF F2017 | Åre SLK F2017 Röd - IFK Ösd F2017 2 | ÖFK F/P 6 - Bräcke Sk P2017/18 2 | IFK Ösd P2017 Vit 2 - Åre SLK P2017 Svart |
12:30-12:48 | Åre SLK F2017 Svart - Frösö IF F2017 Svart | Frösö IF P2017 2 - Åre SLK P2017 Vit | IFK Ösd P2017 Vit 4 - IFK Östersund Pojkar 2017 Röd 2 | Åre SLK P2017 Röd - Bräcke SK P2017/18 |
13:00-13:18 | Frösö IF F2017 - IFK Ösd F2017 2 | IFK Ösd F 2017 3 - IFK Ösd F2017 1 | IFK Ösd P2017 Röd 1 - Bräcke Sk P2017/18 2 | ÖFK F/P 6 - Bergs ik P2017 |
13:30-13:48 | Frösö IF P2017 1 -IFK Ösd P2017 Vit 3 | Frösö IF P2017 3 - Bräcke SK P2017/18 | IFK Ösd P2017 Röd 2 - Åre SLK P2017 Vit | IFK Ösd P2017 Vit 2 - IFK Ösd P2017 Röd 3 |
14:00-14:18 | IFK Ösd P2017 Vit 1 - Bräcke Sk P2017/18 2 | Åre SLK P2017 Svart - IFK Ösd P2017 Röd 3 | IFK Ösd P2017 Vit 4 - Åre SLK P2017 Röd | IFK Ösd P2017 Röd 1 - Frösö IF P2017 2 |
14:30-14:48 | - | - | - | Bergs ik P2017 - IFK Ösd P2017 Röd 2 |
Indelning av arbetsuppgifter ser ni i bilden som finns med till den här nyheten. Det skulle fortfarande va tacksamt med fler som kan döma, det gör då att vi kan fördela domarinsatsen mer så att den som dömer inte behöver döma fyra matcher i rad. Domare kan också vara en äldre ungdom om ni har någon sån i familjen. Hör av er till Sara om ni kan hjälpa till med det. Det går bra att säga till om det på plats på söndag också. Ni som har bakat lämnar in fikat till "fikaboden" vid samlingen.
Saknar ni något eller ser några felaktigheter så säg gärna till.
Det ser ut som vi kommer få en riktigt fin och rolig dag på Tallvallen, vi ses där!
3mot3-20.pdf (ifkostersund.se)
Spelregler 3 vs 3: https://www.ifkostersund.se/dokument/d0177df5-03c7-4d09-8393-9821a1767162
5 vs 5 matcher mot Åre SLK 1/9
30 aug, 16:19 2 kommentarer
På söndag åker vi till Duveds konstgräsplan för att spela 5 vs 5 mot Åre SLK. Så kul att vi är så många som vill följa med! Vi kommer att ha med tre lag, som vardera spelar tre matcher.
- Samling kl 12.00 vid Duveds konstgräsplan.
- Ta med skor, benskydd, strumpor, shorts och vattenflaska.
- Ni som var med senast i Duved ska också ta med matchtröjan ni fick med er hem då.
- Varje match är 3*10 min.
- Första matchen startar kl 12.30 och sista matchen är klar ca 16.05, spelschemat är bifogat.
- Det kommer finnas hamburgare och fikaförsäljning på plats.
Lagindelning:
IFK Östersund 1 - Ledare: Nisse
Gordon, Hugo, Oskar, Harry, Frode, Marcus, Pelle
IFK Östersund 2 - Ledare: Pierre
Matheo, Soham, Mohammad, Julius, Henning, Nils, Moltas
IFK Östersund 3 - Ledare: Martin
August, Bob-Oliver, Folke, Elton, Leo, Theo, Milo
Spelschema:
Start | Slut | Plan 1 | Plan 2 | ||
12:30 | 13:05 | Åre SLK 1 | IFK Östersund 3 | Åre SLK 2 | IFK Östersund 2 |
13:15 | 13:50 | IFK Östersund 3 | Åre SLK 3 | IFK Östersund 1 | Åre SLK 2 |
14:00 | 14:35 | Åre SLK 3 | IFK Östersund 1 | Åre SLK 1 | IFK Östersund 2 |
14:45 | 15:20 | IFK Östersund 1 | Åre SLK 1 | IFK Östersund 3 | Åre SLK 2 |
15:30 | 16:05 | IFK Östersund 2 | Åre SLK 3 |
Kamratcupen och föräldrainsatser
29 aug, 22:27 5 kommentarer
Hej och välkomna till Kamratcupen den 8 september på Tallvallen som vi är med och anordnar tillsammans med F2017 och P2017röd.
Totalt är 24 lag anmälda, 7 flicklag och 17 pojklag, vilket är fler än väntat. Mer info om själva cupen och vad som gäller för barnen som ska spela hittar ni i kallelsen/aktiviteten i Svenska Lag.
Under cupen behöver vi hjälpa till med olika arbetsuppgifter och dessa vill vi att ni skriver upp er på i detta dokument i de vita rutorna som är de uppgifter som vi i P2017vit ska utföra. Skriv upp vad du kan hjälpa till med så snabbt som möjligt, men senast 3/9. Länk till fördelning av arbetsuppgifter (kopiera in länken i webbläsare om den ej går att klicka på) :
https://1drv.ms/x/c/8452d3f153fc697c/Ee7VfyuqI-dBkmJesF87H8kB1PdCA5gdh7gL_e-iuh2e4A
Rollen som domare innebär främst att stötta med tidtagning och att se till att barnen är schysta med varandra, men här finns reglerna för 3 vs 3 att kika på för de som har den rollen:
https://www.svenskalag.se/dokument/cbc2b8a3-d7e2-494a-917e-c80dd8222fe9
https://www.svenskalag.se/dokument/d0177df5-03c7-4d09-8393-9821a1767162
Överskott från dagen delas mellan klubben och anordnande lags lagkassor och kan ge oss en fin peng till laget.
Hör av er om det är några funderingar!